Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Reacties: Postkaarten Kleur 1965?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Reacties: Postkaarten Kleur 1965?

    Hier de mogelijke opmerkingen Postkaarten Kleur 1965?
    Flupke
    Super Moderator
    Laatst bewerkt door Flupke; 27.01.2009, 00:47. Reden: Toevoeging URL

    #2
    Vooreerst, vermits een aantal fotos zeker van 1965 dateren (Simpson, Decabooter, Lelangue) is de reeks waarschijnlijk pas (begin) 1966 uitgegeven.
    Vervolgens denk ik da ze in werkelijkheid 20, misschien 22 kaarten omvat, te weten :

    Adorni
    Bracke
    De Cabooter
    G. Desmet II
    Gimondi
    Godefroot
    Lelangue
    Merckx (WK Solo)
    Motta
    Perez-Frances
    Poulidor
    Reybroeck
    Ramsbottom
    Sels
    Sercu (OK)
    Sercu (Solo)
    Simpson
    Sorgeloos
    Swerts
    Van Looy (Solo)

    Deze 20 kaarten zijn allemaal foto's van 1965, misschien eind 1964 en lijken een coherent geheel te vormen.

    De twee volgende :
    Anquetil gele trui 62
    Anquetil kop Helyett
    KUNNEN er deel van uitmaken, maar lijken mij twijfelachtig, vermits de foto's uit 1961 en 1962 dateren. Ik denk dat deze als "losse" kaarten te beschouwen zijn, misschien deel uitmakend van een "heruitgave" va de Mauran serie?

    Immers, daarnaast zijn er 9 die exact overeenkomen met de reeks Mauran uit 63, maar zonder nummer en verwijzing naar Mauran.

    Tot slot zijn er nog twee "speciale" van Rik Van Looy.

    Vooreerst die uit de Mauran serie, maar zonder de Faema-Flandria publiciteit. Die zou dus best uit 1963 kunnen stammen, ten tijde van de ruzie van Rik met zijn vorige sponsors en zou ook bij die heruitgave KUNNEN behoren.

    Dan nog een in een rode trui, die een "bewerking" is van een gekleurde Best postkaart, waar Rik in de trui van BK kampioen afgebeedl wordt. ook een speciaaltje, waar iki eigenlijk weinig uitleg voor heb.

    Dus samengevat, ik denk aan een reeks van 20 kaarten, uitgegeven in 1966 met daarnaast 13 "speciale gevallen". eerst heb ik ze lang als één reeks beschouwd, maar niet meer. 33 is zo een raar getal, 20 is een "logischer" aantal, en bovendien passen de fotos bij elkaar. Allermaal subjectief, ik weet het, want de fotos van de zwart-wit reeks zijn ook verre van coherent... Maar toch, ik zou deze reeks in twee (of drie) splitsen, 20 + 13 (of 12/1).

    Patrick
    Patrick

    Opmerking


      #3
      Hm, interessante benaderingswijze. Eens zien of er nog reactie op komt.

      Opmerking


        #4
        Het is ook maar een opinie en een poging om er logica in te brengen. Maar ik heb moeite in een reeks van exact 33 kaarten te geloven (20, 24, 25, 30, 32, zelfs 16 of 18, waarom niet, maar 33, neen).
        Daarom groepeer ik er 20 samen, de andere 13 blijven te verklaren. Laat ons niet vergeten dat er nog reeksen bestaan (chromos vooral) dei gedeeltelijk hertuitgegeven zijn, met enkele veranderingen en/of aanvullingen.
        Patrick

        Opmerking

        Bezig...
        X