WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Overige > Baggerbox

Reageren

Discussietools
Oud 30 juli 2018, 09:32   #31
Siriki
Elite

Leeftijd: 58
Standaard

Nog eens foto's van dat jaar bekeken en alle renners hadden regenbooglijntjes aan de hals , dus die trui kan van jan en alleman zijn.
Siriki is nu online   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2018, 17:20   #32
hans
Kampioen

hans's schermafbeelding

Leeftijd: 62
Standaard

Ik had het gisteren ook opgemerkt ivb met die trui, hij zij ook dat Godefroot in 1970 de groene trui won, weet ik niet meer vanbuiten en moet toch eens nakijken.
hans is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2018, 19:25   #33
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Leeftijd: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hans Bekijk bericht
Ik had het gisteren ook opgemerkt ivb met die trui, hij zij ook dat Godefroot in 1970 de groene trui won, weet ik niet meer vanbuiten en moet toch eens nakijken.
Dat laatste klopt.
Oud 3 augustus 2018, 15:42   #34
vanwinjp
Een winnaar

Standaard

Het is leuk dat ze het blijven doen, maar het is wat het is. Let it be.
vanwinjp is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2018, 18:26   #35
Jan De Smet
Super Moderator

Jan De Smet's schermafbeelding

Leeftijd: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flupke Bekijk bericht
De Carpenter - Confortluxe - Flandriatrui met regenbooghals die Karl vandaag liet zien kan niet van Freddy Maertens zijn, die werd pas in 1976 voor het eerst wereldkampioen. De trui is waarschijnlijk van Norbert Dedeckere, wereldkampioen veldrijden amateurs 1972.

Of reden er nog andere (ex)-wereldkampioenen bij Flandria in 1975?

Kristof
Ik heb eens naar mijn foto's gekeken. Carpenter-flandria droeg inderdaad regenboogkleuren rond de hals (maar niet op de mouwboorden !!!). Bij de ene renner was dat van boven af gezien: groen-geel-zwart-rood-blauw, bij weer een ander renner was dat blauw-rood-zwart-geel-groen.
ALLE renners dragen die WK-bandjes.

Het wijst ook niet op het winnen van de wereldbeker intermerken want die was in 1974 voor MIC. Of was deze ploeg achteraf gediskwalificeerd en won Carpenter-flandria uiteindelijk toch?

Waarschijnlijk was er geen enkele reglementering in die tijd en mocht men doen wat men wilde.
Jan De Smet is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2018, 16:05   #36
Bonzo
Junior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bekijk bericht
Ik heb eens naar mijn foto's gekeken. Carpenter-flandria droeg inderdaad regenboogkleuren rond de hals (maar niet op de mouwboorden !!!). Bij de ene renner was dat van boven af gezien: groen-geel-zwart-rood-blauw, bij weer een ander renner was dat blauw-rood-zwart-geel-groen.
ALLE renners dragen die WK-bandjes.

Het wijst ook niet op het winnen van de wereldbeker intermerken want die was in 1974 voor MIC. Of was deze ploeg achteraf gediskwalificeerd en won Carpenter-flandria uiteindelijk toch?

Waarschijnlijk was er geen enkele reglementering in die tijd en mocht men doen wat men wilde.
De Flandria trui komt uit mijn verzameling en werd door V-L-V ontleend voor de uitzending. Het is een trui van Freddy, de mensen die mij kennen weten dat ik een grote Freddy verzamelaar ben en veel van z'n oude truien bezit (35-tal).

De WK-bandjes aan de nek hadden alle renners, blijkbaar iets waar Flandria mee begonnen is na de WK titel van Monsere. Men mocht toen inderdaad doen wat men wilde, vandaar ook de non-regelmaat in de volgorde van de kleuren.
Bonzo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten