Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

CDP 202 Maurice Meuleman door Willy Anseeuw

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    CDP 202 Maurice Meuleman door Willy Anseeuw

    In de CDP nr 202 verscheen een bijdrage van Anseeuw Willy en Creeten Rudi onder de titel "Maurice MEULEMAN - Un espoir flandrien parmi tant d’autres".Ik werd vorig jaar gecontacteerd door Willy Anseeuw met de vraag of ik info had over Maurice Meuleman (hij had mijn gegevens gekregen via ons aller Jan Desmet). Ik stuurde hem een volledige tekst die ik destijds publiceerde in het tijdschrift van de Heemkundige Kring (jaargang 2016, nr 4). Ik heb nog het volledige mailverkeer met dhr. Anseeuw. Hij had het over een publicatie die hij aan het voorbereiden was en beloofde mij te contacteren alvorens iets te publiceren. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik in de CDP nr 202 een bijna letterlijke vertaling van mijn tekst vond (inclusief een aantal details die ik uit eerste hand van de zus van Maurice had) zonder dat ik ook maar als bron vermeld werd. Ik stuurde een recht van antwoord met bovenstaande opmerkingen aan Anseeuw en Guy Crasset. Anseeuw beloofde om een rechtzetting te plaatsen in CDP 203.

    Spijtig genoeg vind ik in CDP 203 niets terug. Ik heb er geen enkel probleem mee dat iemand mijn info gebruikt en ze deelt, maar dan niet in zijn naam. Ik ben al jaren geabonneerd op CDP en dit had ik van hen niet verwacht. Indien mijnheer Anseeuw dit leest: weet dan dat het de laatste keer geweest is dat we "samengewerkt" hebben.

    #2
    Maurice Meuleman

    Ik was ook uitermate verrast bij dit artikel nergens een verwijzing naar uw naam te vinden; als er iemand recht van spreken in dit verband van schrijven heeft over Maurice Meuleman dan ben jij het wel. Zonder bronverwijzing lijkt dit wel op intelektuele diefstal

    Opmerking

    Bezig...
    X