Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nieuw boek: Achteraan het peloton moet ook reclame zijn

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Nieuw boek: Achteraan het peloton moet ook reclame zijn

    In dit boek ( 260 blz.) wordt een mindere periode van de wielergeschiedenis beschreven aan de hand van de avonturen van Ton Vissers, sportdirecteur bij de ploegen Willem II-Gazelle, Gazelle, Canada Dry-Gazelle, Robot-Gazelle, Alsaver, Zoppas, AMKO en Vorselaars Autoschade. De tocht gaat van grote successen ten tijde van Willem II-Gazelle naar steeds minder succes en des te meer moeilijkheden.
    Ton Vissers stond echter niet alleen. Ook andere ploegen hadden veel financiële of organisatorische problemen en een aantal daarvan krijgen ook een korte beschrijving zoals de ploegen Peijcom, Wybert-Läkerol, Kela, M.I.C.-Ludo-de Gribaldy, Rompelberg-Bonfrère, Splendor-Presutti, De Onderneming, Piccadilly-Ruysdael, Jet Star Jeans, Bode Deuren en La Cloche.

    Een inkijkexamplaar zla te zien zijn op de beurs van Hooglede.

    Het boek is tot 31 mei 2015 te verkrijgen aan een voorintekenprijs van 25 euro (+ verzendingskosten 7 euro/buitenland (EU) 14 euro). Het boek verschijnt en kan ook afgehaald worden op de wielerbeurs van Winksele-Delle op 20 juni 2015.
    Vanaf 1 juni is de kostprijs 30 euro (+ verzendingskosten 7 euro/buitenland (EU) 14 euro)
    Inlichtingen zijn te verkrijgen bij Jan De Smet (desmetjm@gmail.com of tel. 09 3862176)
    Er kan gestort worden op rekeningnummer BE91 0017 4852 9676 (BIC GEBABEBB) met vermelding van naam en adres plus het aantal exemplaren.
    Toegevoegde bestanden

    #2
    Achteraan het peloton moet ook reclame zijn

    Dag Jan,

    In de voorstelling worden vooral Nederlandse ploegen vermeld, maar staat er bv ook iets in van een aantal Belgische ploegen welke maar en kort leven waren beschoren zoals bv. Maufroy of bv. de Britse ploeg TJ cycles - Glemp enz.

    Opmerking


      #3
      Ik kreeg deze vraag al een paar keer

      Dit zal voor een tweede deel zijn. Het probleem is dat over deze ploegen weinig te vinden is. In Nederland was men indertijd veel opener wat betreft mistoestanden bij verschillende ploegen. De Belgische kranten zwegen hier liever over waardoor het ook moeilijker is om info te vinden.

      Maar misschien komt er ooit een Deel II (na het boek dat ik nu aan het schrijven ben).


      Jan

      Opmerking


        #4
        Een boekje over de Fangio ploeg zou ook de moeite waard zijn

        Opmerking


          #5
          ik zal zeker deel 1 al bestellen
          de Safir ploeg zou ook mooi zijn

          Opmerking


            #6
            Datum van einde voorinschrijving nadert.

            Gezien er hoogstwaarschijnlijk geen tweede druk zal komen, zal er tijdens de beurs van Winksele slechts een beperkt aantal exemplaren vrij te koop zijn.

            M.a.w. het wordt een collectorsitem.

            Enkel voorintekenaars zullen dus zeker zijn van hun exemplaar.



            Jan

            Opmerking


              #7
              Dag jan
              Heb vandaag het bedrag op je rekening overgeschreven.
              Zoals ik je al liet weten zit ik op de datum van de beurs in Winksele al in het buitenland. Kan je het bijhouden tot ik terug ben?
              Ik laat je dan wel weten als ik het kom ophalen.

              mvg

              Marcel

              Opmerking


                #8
                Komt in orde Marcel.


                Jan

                Opmerking


                  #9
                  Resevering

                  Jan,

                  Ik las zoëven dat er maar weinig exemplaren meer over zijn voor de vrije verkoop. Kun je voor mij een exemplaar reserveren? Ik kom het ophalen en betalen tijdens de beurs in Winksele.

                  M.vr.gr.
                  Arie Imanse

                  Opmerking


                    #10
                    Dag Arie,



                    O.K. ik hou er een apart.


                    Jan

                    Opmerking


                      #11
                      Boek: Achteraan het peleton moet ook reclame zijn.

                      Jan,

                      Zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen ook een exemplaar voor mij apart te leggen in Winksele?

                      Vriendelijke groet
                      Onno van de Linde

                      Opmerking


                        #12
                        Komt in orde Onno.

                        Opmerking


                          #13
                          Als organisator van de beurs zal ik graag iedere bezoeker die Jan nog niet kent met plezier aanwijzen waar ze Jan op de beurs snel kunnen vinden.

                          Opmerking


                            #14
                            Bij deze kan ik melden dat er nog slechts 7 exemplaren van het boek beschikbaar zijn.
                            Er komt geen tweede druk.

                            M.a.w. het wordt een echt collectors item.


                            Jan

                            Opmerking


                              #15
                              Heb al een aantal pagina's gelezen en het is een verhaal om van te smullen Jan!

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X