![]() |
![]() |
#21 | |
Een winnaar
|
![]() Citaat:
Uitslagen en artikels van die voorwedstrijden voor amateurs bij het criterium van bv. Leuvenkermis, die heb ik toch ooit in de krant zien staan hoor. Ik heb HLN tot aanvang jaren 60 doorgenomen en die stonden daarin, zal eens nakijken, want ik moet minstens de winnaars van die amateurproeven opgeschreven hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Een winnaar
|
![]() Citaat:
2. achtervolgingstornooien tijdens pistemeetings of 6daagsen, die waren er idd. bijna nooit. Althans niet in de klassieke Europese landen. Alleen NK's, EK's en WK's gingen in een echte tornooiformule. Maar in GB, Australië en de VS bestonden die wel. Wel veelal op zomerbanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Kampioen
Leeftijd: 66
|
![]() Citaat:
Alvast bedankt. Ik bezit jammer genoeg geen uitgebreid krantenarchief (of gelukkig, want stoflagen zou niet evident zijn ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Kampioen
|
![]() Citaat:
Zo deed Beheyt in 1963 zijn eerste verschijning als wereldkampioen op de piste van Guéméné-Penfao. Hij won er de afvalling en een ploegkoers. Alleen al de uitslag van die ploegkoers is veelzeggend : 1. Beheyt-Pauwels 2. Lebaube-Ignolin 3. Gallo-Gommel. Voor mij is dat een criterium voor wegrenners, toevallig op de piste georganiseerd en geen pistewedstrijd. Het is natuurlijk een kwestie van interpretatie. In die tijd werd een criterium ook regelmatig aangevuld met een afvalling of tijdrit. Meestal wordt er in de erelijsten enkel rekening gehouden met de rit in lijn. Ik vind dat je ook die nevennummers mag meetellen, maar in dat geval zou ik ook die pistenummers eveneens meerekenen. Maar het zal altijd een persoonlijke keuze en interpretatie blijven.
![]() |
![]() |
#25 | |
Een winnaar
|
![]() Citaat:
Mijn nota's concentreren zich op int. en nationale uitslagen en amateur, jun en nieuw uitslagen voor Brabant. Ben nu nog aan het werk, maar zoek het volgende week uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Kampioen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Een winnaar
|
![]()
Oei ... ik kijk het na, maar ik denk dat ik de consultaties van HLN maar heb tot 1960.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Kampioen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Een winnaar
|
![]()
In het GvA archief Concentra van 3/9/63 heb je verslag en uitslagen criterium Leuven, incluis liefhebbers.
Het archief is vrij consulteerbaar via internet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Een winnaar
|
![]()
60,61 en 62 staan er ook in, profs en liefhebbers.
|
![]() |
![]() |